Alla inlägg den 11 oktober 2010

Av Beatrice F Wik - 11 oktober 2010 23:44


Men!!! Nu blir det ännu mer förvirrat: Meningen var att jag skulle skriva om något annat. Det slog mig just... Så det får bli två inlägg på raken. Jag tycker om att skriva, så det här är bara avkoppling för mig!


Jag pratade med en vän idag. Som läst mina blogginlägg. Som sa att: " Den där positiva Bea som jag lärde känna för några år sedan finns inte längre kvar. Du skriver som om du vore lastgammal, fast du är i dina bästa år. Lite negativ och svart."

 

Ja. Helt riktigt.

Positiva, naiva tjejen, finns inte kvar.

 Hon har fått för många smockor av livet.


Smockor får vi väl alla; det är ju en del av det, men de leder väl också till att vi förvandlas från blåögda flickor, till mer hårdnackade kärringar. (Eller gubbar:)


Bara några få år har gjort mig till en annan människa.

 

Fast svart och negativ vill jag ju inte vara. Och jag är ju inte lastgammal!

Men tilltuktad av livet.


Jag får väl försöka att hitta tillbaka till glädjen igen. Fast det naiva, flickiga "Jag fixar allt" kommer jag nog aldrig att återfå.


Jag har insett att livet inte är så enkelt. Det finns begränsningar. Någon gång måste väl även jag bli vuxen!!! =)

Av Beatrice F Wik - 11 oktober 2010 23:23


Vad konsigt det blev! Plockade bort bett helt inlägg av misstag. Meningen var att jag skulle ta bort en kommentar jag själv skrivit, som sagt det här med sekretess (eller vad ska jag kalla det?) är ju viktigt; att inte avslöja andra människor. Och en kommentar jag själv skrivit var nog på gränsen. Så jag skulle ta bort den, men tog bort ett helt inlägg med kommentarer och allt.


Tack för kommemntarer, men nu är allt borta. Bättre för mycket än för lite, eller kanske tvärtom ! ;) antar jag....


Idag har jag jobbat igen. Kändes konstigt först, men när jag väl kommit iväg var det som om jag aldrig varit borta. Från jobbet, alltså. Och jag har ju en drös härliga människor omkring mig, där borta i Grums. Så jag hoppas att allt ska gå väl. :)

När jag gick iväg imorse tänkte jag om mig själv (vet inte riktigt varifrån jag fått uttrycket):


"Men hjälp, så lik e männisch!!! " =)


Idag har jag verkligen varit hemskt lik en människa!!!!


Jobbet, familjen. Det som upptar tiden.... När man inte är småbarnsmamma längre tillbringas istället hemskt mycket tid i bilen med ungarna. Träning. Fotboll, friidtrott, innebandy. Köra, hämta....


Sov Söttis! ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards