Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Beatrice F Wik - 22 oktober 2010 13:02


...eller någon tolkar det som om jag är arg på en person. Jag är inte arg på någon person, i så fall på mig själv då. Jag är däremot arg på hela min situation. Och, ja igår kände jag faktiskt att "nu skiter jag i det här."

 

Jag har ju berättat att jag plötsligt "blivit vuxen." Fast inte på ett positivt vis. Jag har varit en sorglös och flamsig tjej, under alla år. Visst har jag haft djup, men aldrig några större problem. "Och den ljusnande framtid är vår." Ungefär. Sedan, under loppet av några år fick jag ett antal slag, rakt på varandra. Tog av reservkraften och stretade på i alla fall.


Så helt plötsligt, började jag få "somatiska styptom" dvs smärtor i kroppen som kommer sig av att själen är ansträngd. Så till den grad att jag inte mäktade med det jag brukade.På långa vägar. Under sommaren började även min starka spirande livskraft att dö. Sakta. Nu upplever jag mig bara som en skugga av mig själv. Sjukskriven igen.

Och jag saknar den pigga, glada, tramsiga tjejen. Jag saknar Bea, saknar mig själv. Kommer hon någonsin att komma tillbaka eller har hon för alltid gått förlorad?


Jag vet inte och det är därför jag är arg. Trots att jag vet att man har ett val. "Man kan välja glädje" som Pollak skriver.


Fats det är ganska lätt att säga. När man börjar ge upp då; vad gör man då?

Jag ska anstränga mig. Måste hitta tillbaka till mig själv igen. Måste hitta tillbaka till glädjen. Jag är för ung för att bli så här bitter. Är ju för sjutton i mina bästa år och jag vet att det är jag som är herre över mitt eget liv. Men det är inte alltid enkelt. Jag känner mig sjuk i själen. Har liksom fövirrat mig i en labyrint av svärta.


Tack till alla Er som stöttar och förstår. Jag ska kämpa för Er, jag ska bli mig själv igen. Ni ska få Bea tillbaka.

Kram till alla goa! <3

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards