Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Naiva tjejen finns inte längre kvar

Av Beatrice F Wik - 11 oktober 2010 23:44


Men!!! Nu blir det ännu mer förvirrat: Meningen var att jag skulle skriva om något annat. Det slog mig just... Så det får bli två inlägg på raken. Jag tycker om att skriva, så det här är bara avkoppling för mig!


Jag pratade med en vän idag. Som läst mina blogginlägg. Som sa att: " Den där positiva Bea som jag lärde känna för några år sedan finns inte längre kvar. Du skriver som om du vore lastgammal, fast du är i dina bästa år. Lite negativ och svart."

 

Ja. Helt riktigt.

Positiva, naiva tjejen, finns inte kvar.

 Hon har fått för många smockor av livet.


Smockor får vi väl alla; det är ju en del av det, men de leder väl också till att vi förvandlas från blåögda flickor, till mer hårdnackade kärringar. (Eller gubbar:)


Bara några få år har gjort mig till en annan människa.

 

Fast svart och negativ vill jag ju inte vara. Och jag är ju inte lastgammal!

Men tilltuktad av livet.


Jag får väl försöka att hitta tillbaka till glädjen igen. Fast det naiva, flickiga "Jag fixar allt" kommer jag nog aldrig att återfå.


Jag har insett att livet inte är så enkelt. Det finns begränsningar. Någon gång måste väl även jag bli vuxen!!! =)

 
 
Gubbfan

Gubbfan

12 oktober 2010 09:25

Nej!
Nej!
Inte bli vuxen!
Det finns alldeles för många "vuxna" som torkat ihop.

Försök ha barnet kvar, nyfikenheten, sorglösheten, allt det som är bra med den lilla människan.

Men bli inte en sådan där gammal vuxen.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tina

12 oktober 2010 16:48

Hej älskade Bea! Min vackra vän! Förlåt att jag är en så urursel nät vän!! Jag tänker dock ofta på dig.
Ja, livet ger än svåra läxor att bära. Det handlar om HUR vi väljer att handskas med dem. Alla prövningar livet kommer med.. hur vi tacklar dem. Inte alltid det lättaste att vara positiv- jag vet.. men vi kan aldrig göra mer än vårt bästa!!
Du är stark & du är en underbart vacker människa.. både utsidan & insidan!! Du är en fin vän & en underbar mamma!!
Du ger så mycket till oss andra & nu ska du kanske vila dig & börja få tillbax!? :)

Du är min fina vän som jag är så glad i!!! Jag finns med dig i varje steg du tar!!! Även om jag inte skriver så finns jag hos dig. Glöm aldrig det & glöm ALDRIG att du är bra som du är!!!!!!!

Kram Tina

 
Dina

Dina

12 oktober 2010 22:14

Vad är egentligen att "bli vuxen"?
Det har jag undrat länge.
När är man vuxen?
Hur är man som vuxen?
Ibland tänker jag fortfarande att jag ska bli/göra si eller så "när jag blir stor"... Jag är 42 år idag, när blir jag stor??
"Tid är relativt" var det någon som sa. Jag förstår det! :-)

http://www.dinasblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Bea

14 oktober 2010 00:07

Tack till Er, Gubbfan Dina, som inte tycker att jag skall bli vuxen!!! =)

Nej, nu börjar jag komma tillbaka till glädjenivån där jag njuter av skrattet igen. Vad vore vi utan humorn, utan knasigheterna?! Igentorkade (tack för uttrycket, Gubbfan!;) surpuppar, kanske...

Så jag fortsätter några år till att spralla omkring i mina korta kjolar. Världen får fundera bäst den vill! Det är här och nu vi lever!!!!


Och älskade sötisen, Tina.... Tänker på Dig med. Du är så fin, du ger mig så mycket med. Du finns med mig ALLTID. Du behöver inte känna det minsta dåliga samvete för att du "är en dålig bloggvän." Det är du inte. Jag vet var jag har dig. I mitt hjärta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards