Alla inlägg den 7 november 2009

Av Beatrice F Wik - 7 november 2009 21:44


Idag har jag haft möjlighet att vila. Jag bara älskar de här dagarna då man gör ingenting alls. Bara är. Laddar batterierna för nya äventyr. ;) Skönt att bli eremit för en dag. Gjorde en god (tycker jag själv) köttfärspaj som inte alls var poppis hos ungarna.

 Har tränat (Miracle!). Idag var det jobbigt. Känner mig som en otymplig amöba, men nu har jag kommit igång. Får se framåt; nu kan det ju bara bli bättre, snart är jag smidig igen...


Ska ställa mig och stryka lite innan det är dags att sova. Jag är nog en på tusen som gillar att stryka, men jag tycker om att pyssla med tyger. Gillar t o m att tvätta. Höjden är väl ändå att färga tyger. Det tycker jag är skitkul.

Jaa, alla har vi våra små nöjen.


Avslutar med ett litet citat av den gode Montesquieu:

"Olyckligtvis är det allt för kort tid mellan den tid då man är alltför ung och den då man är alltför gammal."

 

Av Beatrice F Wik - 7 november 2009 01:05


Helt otroligt att jag sitter uppe än i denna sena natt.


Familjen sover sedan ett bra tag. Jag sitter uppe och lyssnar på musik. Dolly Parton. Fast jag borde ha slocknat för länge sedan... Under den gångna veckan har jag sovit alldeles för lite; har varit på konsert, jobbat sena kvällar med inläsning och haft en i princip sömnlös natt (får sådana ryck ibland, jag tror inte att jag varit helt sömnlös, trots att det känts så. Tror snarare att jag somnat in och vaknat upp med jämna mellanrum.) Så visst borde man sussa nu.


Min arbetsdag blev lång idag, av orsaker jag inte tänker gå in på. Åkte till jobbet halv sju imorse och kom hem klockan åtta på kvällen.


Men man överlever, vet du det (?) ganska mycket med en stark vilja, mycket skratt och en positiv inställning?!


Förvisso tar väl min kropp stryk av att jag sover så lite; jag har ganska lätt att få infektioner och bli sjuk. Skulle gärna vilja sova mer, men jag somnar helt enkelt inte tidigt på kvällen och tyvärr har man ju ingen möjlighet att anpassa samhället efter ens egen dygnsrytm, så jag får väl vara så god att ta skeden i vacker hand och acceptera.


Trött är jag när klockan ringer. Men jag vaknar till med lite kaffe och jag är lycklig över det liv jag lever. Jag har ett stimulerande och roligt jobb, två gudomliga ungar, en fin familj omkring mig och de allra bästa av vänner. Så jag må nog säga att mitt liv är helt okej, trots mina sömnproblem.


Hoppas du redan sover sött. ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards