Alla inlägg den 27 november 2009

Av Beatrice F Wik - 27 november 2009 00:00


Ingrid, nu har jag också plockat fram rubbet vad gäller julsaker (granen fattas dock, men den får vänta till lucia). Åååå, dessa adventsljusstakar, det är så mysigt...


Sitter för närvarande och skriver på nedervåningen i ett alldeles mörkt hus, så när som på adventsljusstakarna. Vilket gudomligt ljus de ger! Plockade fram dem idag, så det här är första kvällen vi får njuta av dem. Köpte dessutom två nya adventsstakar under dagen; vi har många fönster, så ju fler, desto bättre, får man väl säga. ;)


 Har också plockat fram alla tomtar. Det gör jag alltid till första advent. Det är ju före jul man vill njuta av dem, eller hur? Jag tycker om julen och alla ljus. Tycker om att dona och göra det mysigt. Må nu inte julen ställa en herrans massa krav! En massa "måsten". Nog bör vi ta vara på den tid vi har och göra det allra bästa av det vi har! Här och nu bestämde jag mig för att jag inte kommer att låta julens sysslor och pysslor innebära någon form av negativism. Vår tid på jorden är alldeles för värdefull för det.



Blev glad för din kommentar, Moffa! Måste kännas lustigt att ha format en människa så enormt mycket som du har präglat mig. Jag har verkligen tagit över alla dina intressen; sången, lyriken, historian, allt. Alla värderingar i livet, politisk åsikt.


 Vi kommer till helgen. Det lovar jag. ;)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards