Alla inlägg den 1 november 2009

Av Beatrice F Wik - 1 november 2009 23:23


Jag är ju, som sagt, citatfascist. Det är alla svensklärare utom undantagen som bekräftar regeln. Snor gärna citat, som jag samlar på mig (eller jag lånar. Jag frågar först om jag får låna dem. Sedan lämnar jag tillbaka dem, i perfekt skick! ;)

Jag har en bloggvän som heter Ingrid (Se länkar). Hon och jag är lika mycket känslomänniskor. Vi skrattar, gråter och älskar. (Gärna för mycket!) Av henne har jag lånat några fina citat, läs och ta till dig:

 

Kom ihåg att vi bara har varandra till låns,
Ta vara på tiden med era närmaste!
Älska Alltid lite för mycket!

  -Bloggvännen Ingrid-

 

Förlåtelse ändrar inte det förgågna,
men det förstorar framtiden.
     - Paul Boese -

 

Man förlåter så länge man älskar.
  -Francois de la Rochefoucauld-

 

Tänk på det...

Av Beatrice F Wik - 1 november 2009 21:41


Ååååå, vad skönt, nu är jag klar med alla inlämningsarbeten jag haft efter mig som skulle bedömas!


Vi tog oss en sväng till gravarna, vackert var det och kallt och svart, som vanligt.


När jag kommer till min mormors grav är det som om jag fortfarande känner hennes närhet.

Idag blev jag alldeles tårögd. Hennes värme och kärlek var så oerhört stark. Kunde höra henne säga. "Hej, lilla Bea..."

 

Nu ska jag rensa hjärnan efter genomläsning och betygsättning av arbeten med en liten promenad. Behöver det för att koppla av.


Sov sött, fina bloggvänner;)

Av Beatrice F Wik - 1 november 2009 16:40


Hoppas du har en skön söndag.


 Tänker hedra våra döda idag istället, det går det med. Så nu blir det en tur till kyrkan i mörkret, där vi ska tända var sitt ljus för var och en av våra bortgångna släktingar.


 Det är en speciell känsla att gå över kyrkogården när ljusen lyser på gravarna och det är svart och kallt ute. Det får mig att tänka på hur kort livet egentligen är; snart ligger vi där i våra gravar, och där ska vi ligga sekel efter sekel. Otäckt. Men också en påminnelse om att vi bör ta vara på de här få åren vi har på jorden.

 

Av Beatrice F Wik - 1 november 2009 00:35


Usch och fy på er, bloggkamrater! ;) Nu sitter jag bara och läser era intressanta inlägg istället för att läsa in mig på min historia, vilket jag måste! Tänkte passa på att läsa någon halvtimme till innan jag kryper till kojs, det är ju trots allt sovmorgon och härlig söndag imorgon, men... som sagt; jag fastnar istället vid datorn, sitter och läser och läser era bloggar.


Karaktär, Bea. Nu slutar vi läsa bloggar, tar fram historian och läser en halvtimme till. Sedan går vi till sängs...

Av Beatrice F Wik - 1 november 2009 00:10


Min familj har gått till sängs. Jag sitter och jobbar. Mitt i lördagnatten! Galet va?


På dagana är ju full fart. Så när det är lugn och ro i huset känns det bara skönt att sitta uppe och läsa.

 Förarglig är dock den bild jag tror att många människor har av lärare; sommarlov, jullov, novemberlov, you name it.

Jo, vi har det nog ganska bra när jag tänker efter. Men hilfe, vad mycket tid som går till inläsning! Jo, jag läste historia på universitetet för 15 år sedan. Men inte sjutton kan jag hålla exakt allt jag lärde mig då, färskt i minnet nu. Dessutom vill man ju utvecklas. Det känns trist att träffa andra yrkesgrupper som surar över lärarnas privilegier.


Skulle aldrig vilja byta bort mitt jobb, men jag kan definitivt inte påstå att jag inte jobbar.



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards