Alla inlägg den 2 november 2009

Av Beatrice F Wik - 2 november 2009 23:22


Lite lustigt... Vi människor är verkligen vanedjur. Varje kväll vid ungefär samma tidpunkt hamnar jag på samma plats: framför datorn.


Och jag njuter. Av stillheten och lugnet. Av att dagen är fullbordad. En dag av alldeles vanliga stridigheter: upp på morgonen när klockan ylar som en stycken gris. Till jobbet och bränna av lektion på lektion. Träffa vännerna, skratta lite. Prata och känna gemenskap. Hem igen. Tjat på ungar och de vanliga rutinerna, middag, tvätt och, ja...det vanliga. Läste ett jättebra inlämningsarbete idag (kul!:) och så dags för dagens avrundning igen. Fort går det. Fort så in i Norden!!!


 Livet är kanske inte alltid helt enkelt, men det är (citerar Lundell) "Spännande som  f-n."


På tal om Lundell; Åååå, vad kul, det hade jag alldeles glömt bort: På onsdag ska jag på konsert!!! Lars Winnerbäck kommer till Karlstad och det kan man ju bara inte missa!


"Pretentiös" säger en av mina bästa väninnor. Men jag älskar hans texter. De är så bra!!!

 

Det komiska är att jag har bestämt att följa med två av mina kollegor på konserten. Detta är väl kanske inte så komiskt i sig, men mina vänner har köpt sina biljetter långt före mig, så jag är lite rädd att jag får sitta helt för mig själv och det vore ju lite småtrist.


"Det ordner sig alltid" som vi värmlänningar säger. "Och ordner det sig inte så kvetter det ;)"

Jag kan med all sannolikhet se fram emot lite god musik i alla fall...

 

Sov gott i natt, go' vänner!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards