Alla inlägg den 8 november 2013

Av Beatrice F Wik - 8 november 2013 22:28


Jag gör inte så mycket de här dagarna jag är sjukskriven. Försöker vila, gör vissa saker som jag helt enkelt måste med barnen. Jag tror jag har fått sömnsjuka- har ett rejält sömnbehov. Nej, skämt å sido... :)

Jag led som ung av ständiga insomningsproblem, tror dock att jag kommit över dem nu och jag är så omåttligt glad att mina barn inte ärvt detta gissel. De somnar så fort de lägger huvudet på kudden och sover fridfullt hela natten. Utan att krångla går de sedan ( trots att båda är tonåringar) upp när klockan ringer.

Jag har aldrig styrt deras sömn eller hållit benhårt på några regler: "I säng åtta och upp sex" utan naturen har styrt deras egen rythm och den stämmer bra överens med samhället i stort. Så det är inga problem alls.

Sedan är det säkert olika från barn till barn. Kanske vissa får ungar som är riktiga nattugglor som MÅSTE tvingas i säng och då är det ju en helt annan femma. Jag har i alla fall sluppit det, vilket är jätteskönt! :)

I allmänhet tror jag att naturen sköter det där med mat och sömn av sig själv och gör man som förälder ingen större affär av det så tror jag de flesta ungar klarar sig både utan ätstörningar och sömnstörningar men det är väl en kontroversiell fråga.

Vi sover och äter för att leva- that's it. Varken mer eller mindre, inte så mycket att tjata om.


 Igår kväll såg jag i alla fall en film, sedan gick jag till sängs och sov gott hela natten. Sov under dagen idag, tills barnen kom hem från skolan. Sedan iväg och göra diverse nödvändiga ärenden. Nu trött igen och har en malande huvudvärk. Har tagit på mig mina glasögon, som jag annars är dålig på att använda, i hopp om att huvudvärken ska ge vika.  


Nu är inte jag riktigt i form att träna, men för den som är det, är den här låten superbra för man ökar och minskar takten med den i gymmet.   


Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards