Direktlänk till inlägg 6 december 2014

Definitivt inget tillstånd av konstant lycka

Av Beatrice F Wik - 6 december 2014 18:19


Det tog en stund innan jag landade men när helgen är slut har jag fått ny kraft.

Jag mår redan bättre än jag gjorde igår.

Veckan som gick var intensiv och jag kände att slitenheten resulterade i illamående igår kväll, men jag har inte fått någon magsjuka så jag är nöjd. Peppar peppar får jag väl säga igen.

Hur livet är egentligen!

Luvcatz skrev i en kommentar nedan att det finns så många bloggar om mode och ständig lycka, och jag kan nästan känna att för dem som inte vet bättre blir ju dessa bara ett hån.

"Varför är inte jag så lycklig?"

Men livet ser inte ut så, inte för någon och den som låtsas att det är på något annat sätt ljuger. Det är liksom det som är själva innebörden i att vara människa; vi slåss mot sjukdomar och vardagsbekymmer och alla har sina svårigheter att ta sig igenom, det är ju inte himmelriket vi lever i. Med detta inte sagt att den här jorden kan vara en alldeles fantastisk plats att bo på- men bekymmersfritt är det inte.

Jag undrar egentligen varför det har blivit så i vår kultur.... Vi visar gärna upp en fasad av konstant lycka.

Perfekta liv med perfekta ungar och äkta makar, mycket pengar och en ständigt hälsosam diet och på det alldeles perfekta hem. Och lyckade jobb och lyckade vänner så klart. Fullt med lyckade vänner.


Buddhisterna ser ju allt lite annorlunda, livet är mycket lidande och deras mål är att upphöra återfödas till den här världen och istället uppnå Nirvana.

Så svart ser inte jag på jordelivet, förvisso, det är rätt kul här nere på jorden också, det är roligt att vara människa, men det är inte bekymmersfritt och definitivt inget tillstånd av konstant lycka.

 
 
Annie

Annie

6 december 2014 20:46

Ja så är det vännen .. livet går upp och ner! Man har sina saker man fajtas med ..
Har väldigt svårt att tro på dem som verkar ha ett "perfekt liv"! sen när det kommer till kritan, så är det kanske dem som mår sämst ..

Ja du vännen, jag undrar också varför det blivit så i vårat samhälle? varför inte våga visa sitt "riktiga jag" ;)

Skönt att du mår bättre och att du slapp bli magsjuk :)

Varma kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

6 december 2014 21:20

Hahah, det finns ju ingen som har ett "perfekt" liv!!! =) Vet inte varför, men nu blev jag bara full i skratt åt det.

Så mkt bättre åt att lägga fasadenergin på att må så gott man kan själv istället, ska jag va riktigt ärlig så går det en ju snabbt förbi i alla fall, hur folk framstår att de har det.
Man har ju sitt eget liv att fokusera på, iaf har jag det... fullt upp med mitt.

Jaa, underbart att må bättre, fast jag känner mig inte helt säker än för magsjukebacillerna, de fanns i min omgivning igår på jobbet... :/

Varma kramar tillbaka till min fina vän

 
luvcatz

luvcatz

10 december 2014 21:27

Ja, bättre att se inåt istället, än att putsa på fasaden varje timme :)

Jag är inte beredd att uppoffra allt för att nå Nirvana - men jag gillar mycket av den filosofin :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

12 december 2014 15:38

Ja, buddhismen har många kloka och spännande tankar! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards