Alla inlägg den 9 december 2014

Av Beatrice F Wik - 9 december 2014 23:22


Jag borde sova nu, jag vet.

Men jag har svårt med det där. Jag har svårt med mycket man egentligen ska göra. Det är mycket man ska göra. Upp tidigt och käka frukost, en gedigen frukost. Jag har blivit bättre. Förr drack jag bara kaffe, nu ser jag till att få i mig något på vägen till jobbet, som en banan eller så, mår illa annars.

Det går så snabbt på morgonen att jag inte hinner sitta ner och äta. Sunda linjen.

Men jag dricker kaffe direkt när jag kommer till jobbet, så jag behöver inte vara orolig att jag får koffeinbrist.

Koffeinbrist kan få allvarliga konsekvenser. :)

Stressen har lättat lite nu, just nu. Betygen är klara, när det är gjort är jag alltid lättad.

Och jag är fortfarande lika glad att min moster "tar hand" om julen i år. Jag ska fira med en gammal vän också, så roligt att hon hänger på! Och så lustigt hur man kan finna varandra, den här väninnan och jag har konstaterat att vi är otroligt lika, trots att vi växt upp långt ifrån varandra och fostrats på lite olika sätt. Hon i Frankrike, katolskt- och jag här. När hon först kom till Sverige höll hon på att trilla baklänges: Klev in i ett duschrum på en campingplats, där alla kvinnor klädde av sig nakna inför varandra, i ett enda stort omklädningsrum. Min väninna hade aldrig sett något liknande, det här hade varit helt otänkbart i hennes hemland, så gör man bara inte där!

Ja, så lustigt det kan bli. Kulturkrockar...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards