Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Lugnare

Av Beatrice F Wik - 9 december 2014 23:22


Jag borde sova nu, jag vet.

Men jag har svårt med det där. Jag har svårt med mycket man egentligen ska göra. Det är mycket man ska göra. Upp tidigt och käka frukost, en gedigen frukost. Jag har blivit bättre. Förr drack jag bara kaffe, nu ser jag till att få i mig något på vägen till jobbet, som en banan eller så, mår illa annars.

Det går så snabbt på morgonen att jag inte hinner sitta ner och äta. Sunda linjen.

Men jag dricker kaffe direkt när jag kommer till jobbet, så jag behöver inte vara orolig att jag får koffeinbrist.

Koffeinbrist kan få allvarliga konsekvenser. :)

Stressen har lättat lite nu, just nu. Betygen är klara, när det är gjort är jag alltid lättad.

Och jag är fortfarande lika glad att min moster "tar hand" om julen i år. Jag ska fira med en gammal vän också, så roligt att hon hänger på! Och så lustigt hur man kan finna varandra, den här väninnan och jag har konstaterat att vi är otroligt lika, trots att vi växt upp långt ifrån varandra och fostrats på lite olika sätt. Hon i Frankrike, katolskt- och jag här. När hon först kom till Sverige höll hon på att trilla baklänges: Klev in i ett duschrum på en campingplats, där alla kvinnor klädde av sig nakna inför varandra, i ett enda stort omklädningsrum. Min väninna hade aldrig sett något liknande, det här hade varit helt otänkbart i hennes hemland, så gör man bara inte där!

Ja, så lustigt det kan bli. Kulturkrockar...

 
 
luvcatz

luvcatz

10 december 2014 21:08

Jag e likadan, kaffe o kan inte sitta ner o käka frulle, en drickyoghurt har jag lärt mig att ta innan jobbet, sen kaffe igen o igen o igen innan lunch!

På tal om kulturkrockar, gissa om våra utbytesstudenter från Aus o USA höll på att dö när jag visade dem finska saunakulturen hahaha, de älskade det men givetvis bytte de om helt privat - de klär aldrig av sig eller på sig inför andra, inte ens familjen :)

Skönt att stressen släpper, snart jullov.
Jag behöver iaf inte planera för nyår, ska opereras 29 dec o kommer ligga i soffan o kurera mig o njuta av att det äntligen kanske är över :)

Ha en fin kväll fina du :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

12 december 2014 15:44

Drickyoghurt är bra för människor som oss, ja.
Häva i oss och sticka iväg. =)
Sunt, hahah!!! :)

Åååå, det kan jag VERKLIGEN tänka mig, hihi=), de måste mer el mindre ha svimmat på fläcken!!!

Samma, min vän! El trevlig Lucia, får jag väl säga, har varit dålig på att gå in på bloggen sista dagarna! :/

 
Ingen bild

Sara

10 december 2014 22:31

Skönt för dig vännen och skönt att julen närmar sig ! Ha det gott kram Sara :))

Beatrice F Wik

12 december 2014 15:37

Detsamma!
Ja, visst är det härligt!!!
Vila o tid till mig själv längtar jag efter, hahah!!! =)
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards