Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Mandariner

Av Beatrice F Wik - 18 december 2014 22:29


Jag har fått dille på att käka mandariner som om jag vore gravid. Äter MASSOR av mandariner varje kväll, men det är Bea i ett nötskal. Jag gör ofta saker mycket, så har jag alltid varit- på gott och ont.

Min mamma åt TONVIS med apelsiner, har jag fått höra, när hon väntade mig. Min mamma fick mig när hon bara var 21, och blev mormor vid 44- alltså ungefär i den ålder jag är nu. Vi är tidiga i min släkt, går inte omkring och samlar damm!!! =)

Tanken slog mig just när jag satt och åt dessa mandariner... hilfe om jag skulle vara i den sitsen. Att få en bebis i min ålder vore för mig en katastrof! För mig och för bebisen.

Med all respekt för hur andra väljer att göra med barnalstrande, men när man är i det läget jag är nu- med barn som börjar stå på egna ben (snart väntar den tid då jag får tänka på mig själv i första hand) skulle jag ha mycket svårt att ge en liten nyfödd det den behöver. Jag har verkligen gjort det där. Det vore enbart tragiskt för en liten att komma till en värld där mamma inte har vare sig kraft eller vilja att starta upp ett nytt mammaskap.

Mycket mycket tragiskt, barn förtjänar bättre än så!

Och jag skulle ha hemmaboende barn fram till pensionen, föga lockande!


Jag blir ju snart mormor jag, antar jag... Några år till bara- hoppas jag. Inte direkt imorgon, men jag var själv bara nitton när jag började bli sugen på det där. Lyckligtvis väntade jag tills min utbildning var klar, men sista året på lärarhögskolan gick jag med magen i vädret, Elli var med mig i min stora mage, på mina samhällstentor. Statskunskap- den tyngsta kursen på utbildningen. Jag klappade på magen och sa att "Det här fixar vi tillsammans, du å jag" :)

...Och det gjorde vi. Elli och jag fixade mina samhällstentor alldeles lysande.

Och Elli själv blev en riktig teoretiker, vilket inte är särskilt underligt. Modersmjölken fick hon från Karlstads Universitet. Jag tyckte det var så otroligt kul att plugga så jag läste till en extra kurs under mammaledigheten. Mina föräldrar passade Elli de timmar jag var på föreläsning, sedan satt jag och pluggade och skrev med nappfaska och henne i knäet. Nörd, haha!!! =)


Nej... det får jag innerligt hoppas- att så inte är fallet, och det är heller ingenting jag tror. Man är ju lyckligtvis inte helt borta med hur barn blir till och hur man skyddar sig- även om man undrar om det här är en info som alla verkligen fått med sig. Fast det ska å andra sidan inte jag uttala mig om. Var och en gör som vanligt som de själva vill.

Nu är det dags för en mandarin till. Bara en...

 
 
Gubbfan

Gubbfan

20 december 2014 21:03

Tja, det är inte helt fel med en liten när man bara är i fyrtioårsåldern.
En sladd gör att man blir mycket, mycket yngre.
Faktiskt ett trevligt självbedrägeri.
Och en liten ny medborgare får föräldrar som bryr sig mer om honom/henne än vad unga föräldrar hinner med.
Man prioriterar på ett annat sätt.

Dessutom är det bra för Ellis eventuella barn att ha en morbror/moster som är jämgammal och som tänker och pratar som de.

Så med tanke på mandarinfrossandet så kanske det är dags med en liten koll????????

God Jul och ett Gott och spännande Nytt År förresten!

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

20 december 2014 21:46

Nämen hjälp Gubbfan... Ja, jag lovar att kolla upp det här o jag lovar att du får veta!

Och ja... jag är väl som jag är, så skulle jag få ett barn nu skulle jag med all sannolikhet ge det det bästa jag har, även om jag tycker jag är för gammal. Jag är inte typen som skulle göra på något annat sätt, det får jag väl erkänna. Men det är inget jag planerar.

God jul o gott Nytt år till Er med, min vän.

 
luvcatz

luvcatz

21 december 2014 13:22

Hilfe, vilken grej om du vore gravid - snacka om att planera om sitt liv :)

Ha en fin fjärde advent :)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

21 december 2014 18:36

Hahaha!!! =)

Vet dock nu med säkerhet att jag inte är det, känns bra! Men det där med mandarinerna var lustigt, äter fortf en massa på kvällarna. Har väl fått ngn form av mandarinberoende! =)

Samma önskar jag dig, min vän!

 
luvcatz

luvcatz

22 december 2014 21:02

hahaha, så gött att höra ;)

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

22 december 2014 23:08

Yes =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards