Direktlänk till inlägg 23 december 2014

Dan före dan

Av Beatrice F Wik - 23 december 2014 22:14



  

Den här julen ska bli riktigt trevlig! Jag är så glad att min moster har den i år, det blir lite lugnare än annars, men jag gör ändå frestelsen, så klart. Det är mitt jobb att göra Janssons frestelse, är vi inte hos oss på högtiderna gör jag en och tar med den dit vi går. Problemet var bara att jag storhandlade förut, de sista julklapparna, mat o hela faderullan- men jag glömde köpa ansjovis. Hade precis börjat skala potatisen när jag kom på detta, så det blev en vanlig potatisgratäng också. Sedan fick jag åka iväg extra och köpa ansjovis. Och kattsand. Detta evinnerliga bärande av dessa tunga påsar! Jag har tre stycken (inte påsar, alltså, utan katter), älskar dem, skulle aldrig kunna leva utan dessa gudomliga varelser. Men in och ut med kattsanden... det är inte så roligt.

Fast alla mynt har sina baksidor, så är livet.


Och jätteroligt i år är att min fina franska väninna följer med hem till min släkt och firar i år! Så roligt, vi är alla jätteglada att få med oss en person till i år! "Nytt blod" som min moster sa. Vänner finns det alltid plats för, min älskade moster och hennes lika högt älskade man är alltid lika generösa. Utan min Gittis vet jag inte hur jag överlevt, många gånger.


Jag har varit föga produktiv på sistone... kan man säga att man är improduktiv, tro? Njaaa, tror inte det. Har haft dålig skrivarinspiration. Det blir så ibland. Men jag ska aldrig sluta skriva. Den dag jag slutar skriva är dagen jag dör. Och då... voila... har mina barn och barnbarn en historia att läsa här. I do it for you. Bland annat. Och för mig. För att jag gillar det, men tänk... så spännande det måste bli att läsa gammelfarmors historia, dag för dag. Det skulle jag ha tyckt om! Fast jag gillar ju all form av historia med...  Förvisso utelämnar jag en hel del av hänsyn till andra människor runt omkring, bloggen är ju öppen. Och man kan ju inte skriva precis allt man tycker och tänker- det vore socialt självmord. Men jag skriver ändå om mitt liv, mina tankar.


Med förhoppning om en fridfull jul... till Dig som läser!

...Och julen är ändå barnens högtid. Barnen vill inte ha någon sluddrande tomte. 

Var och en gör som man själv vill, och så här väljer jag att göra: Jag är en av dem som har en vit jul.

Jag firar jul utan alkohol.

                                                  


                                                  


   
                                                  


                                                  


           

 
 
Ingen bild

Fadern

24 december 2014 08:49

Fortsätt med "de vita jularna"!

Beatrice F Wik

24 december 2014 14:25

Hehe... Det ska jag, käre Far!

 
luvcatz

luvcatz

24 december 2014 13:15

Härligt fina Bea. Firar en vit jul (har alltid gjort det för det är barnens dag) men e ledsen att jag inte tål Janssons pga gallstenen, älskar annars det :)

Du skriver så öppet o ärligt, det kommer dina barn o barnbarn uppskatta o självklart skriver man inte öppet om andra eller detaljer, mer känslan i ögonblicket, men skönheten i det är att så länge du lever kan du fylla i detaljerna muntligt när ni går igenom det du skrivit :)

Jag önskar dig en fin o fridfull jul kram

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

24 december 2014 14:24

God Jul fina Luvcatz, hinner inte skriva så långt svar, på väg...
Men jag skickar en varm gosig kram o hoppas du mår gott just nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards