Alla inlägg den 16 december 2009

Av Beatrice F Wik - 16 december 2009 21:12


Har lyckats somna i skaplig tid två nätter i rad. I gengäld har jag vaknat vid fyra... Det är som om jag är gjord för att inte sova mer än några timmar per natt.


Imorse vaknade jag av någonting otroligt mysigt. I gryningens stillhet lät en av katternas spinnande som en motorcykel. Vaknade som sagt, till av ljudet. En stor, härlig katt stod och "knödde" mot mitt huvud. En kramsjuk Nisse...

 Katt som han är ska all form av mysande ske på hans villkor. När han vill mysa, kommer han och väcker matte, om det så är mitt i natten.

 Vill däremot matte mysa, men inte han, slår han till mig med tassen och går sin väg.


Hur som helst, riktigt gott vaknade jag i morse, till Nisses hemtrevliga spinnande. Mysigt...

 

Nog är det konstigt att vi når varann

Du och jag-

Så olika två varelser kan bli

 

När jag fostrar barn

jagar du möss

och hur du tänker vet du bara själv

 

Men det känns som du förstår mig

när din kattblick möter min

-och det tycks som du uppskattar min närhet

 

Av skilda slag

men vi möts ändå-

Så olika två varelser kan bli

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards