Alla inlägg den 25 december 2009

Av Beatrice F Wik - 25 december 2009 23:53


Gjorde ett personlighetstest på din blogg, Tina!

Vad väl det stämde!!!


Här är mina resultat: (Sådan är jag i min karaktär utifrån ett sk personlighetstest...)


Din personlighetstyp:

 

Populär och känslig, med enastående social kompetens. Utåtriktad och empatisk. Uppriktig och ärlig i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensam. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrik i att hantera relationsproblem och att leda debatter.

 

Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

 

Karriärer som skulle kunna passa dig:

 

Lärare, konsult, psykolog, socialarbetare, personalvetare, präst, affärsbiträde, säljare, HR-personal, direktör, eventkoordinatorer, politiker, diplomat, skribent, skådespelare, designer, hemmafru/hemmaman, musiker.


Analys:

 

Tyckte att det stämde skitbra, som sagt. Min sociala kompetens är nog min allra starkaste sida. Den är högt mera utvecklad än min logiska/intellektuella. Mänskliga relationer, känslor... betyder det mesta för mig.

 Utåtriktad och empatisk, joo, det är jag definitivt, tidsoptimist, ogillar objektivitet och fyrkanter...

 

En sak stämde dock inte in på mig: det där med att jag inte gärna vill vara ensam. Jag är lite av en tjuren Ferdinand: Trivs jättebra när jag får sitta för mig själv och bara LUKTA PÅ BLOMMORNA...

Kan nog inte heller påstå att jag är så utomordentligt duktig på att hantera relationsproblem. I alla fall inte mina egna, möjligtvis andras... :=)

 

Yrket som först kom upp på min personlighetstyp stämmer naturligtvis också. Jobbar som lärare.

 

 Psykolog, socialarbete, skribent (det är jag på fritiden) musiker och skådespelare är definitivt yrken som intresserat mig om jag nu inte haft det yrke jag redan har. (Åååå, det finns så mycket jag skulle vilja göra i livet;) !!!

 Politiker.. hm, har sedan en kort tid genom en god vän börjat engagera mig i närpolitik. Förvisso har jag lite svårt att se mig själv som heltidspolitiker... ;)

 

Spännande, min vän!!!

Av Beatrice F Wik - 25 december 2009 23:22

  


Se inlägg nedan; Nu blev det rätt proportioner på bilden. Vred den 180 grader, det är alltså så man skall göra om man vill ändra från liggande till stående läge och vice versa...

Av Beatrice F Wik - 25 december 2009 23:12


Sitter och mixtrar lite med mina fotografier. Den övre av bilderna nedan, var tidigare lagd 90 grader snett, den var alltså liggande.


Ändrade detta, lyckades vrida rätt den. Problemet är bara att nu blev den utdragen på bredden, så den ser jättekonstig ut...


Min pappa, som i verkligheten är jättesmal, blev plötsligt bred på fotografiet...???


Varför bidde det på detta viset?

Av Beatrice F Wik - 25 december 2009 19:09


Fortsätter med min "hobby", som jag saknat så när kameran varit trasig.


Men nu har vi åter en liten fin kamera på plats... Har fotograferat som galningar, både Elinor och jag. Det är ju så roligt med fotografier!


Mina stackars släktingar har fått modella utan dess like på vår släktmiddag!

 Bilden ovan är lite kul!

 

Skulle egentligen fotografera Morfars och Gull-Britts fina gran (med två toppar!!!)

Men poff!!! Innan jag hunnit ta den hade två snygga killar hunnit placera sig på bilden!

 

Min pappa och min son;)

 

Frågan är hur jag vänder bilden rätt på bloggen???



  Här är min lilla moster & jag.

 

Vackert med snö, eller hur? Ska faktiskt ta mig en liten promenad i kylan nu. Kan behöva det efter all julmat!!!

  

Av Beatrice F Wik - 25 december 2009 12:11


Fortsätter Ditt julfirande också idag?


Det gör mitt. I eftermiddag skall vi återigen träffa släktingar, hos min Far och Styvmor. Mera julmat...


Jag tycker om att ha kylen full med rester från julbordet. Då slipper lilla latmasken laga mat. Bara att ta fram om värma. Fast nog blir det väl lite jobbigt när man ställer fram denna tunga mat den fjärde dagen, typ?!

Då längtar man snarast efter en fräsch grönsallad.


Vet Du att skogens alla troll kommer fram på juldagskvällen? ;)


När min son och jag var ute och promenerade en juldagskväll för några år sedan, han var inte alls gammal, såg vi plötligt ett gäng ficklampor som lyste i skogen en bit bort. Jag fabulerade ihop en historia för min son om att just på juldagskvällen kommer alla troll fram ur de djupa skogarna, för att titta till människorna.


Och detta minns han än idag, han pratade om dessa juldagstroll för bågra dagar sedan. Lite roligt.


Så nu vet Du det: På juldagskvällen kommer skogens alla troll fram för att titta till mänskligheten.

 

Har förresten bestämt mig för att avvakta lite med Facebook.

 

 Min gode vän Muppen häll på att skratta ihjäl sig när jag berättade att jag tänkt gå med i Facebook, han tyckte att Facebook var omoget;)


Till viss del, kan det väl vara en smula tonårsvarning, det måste jag faktiskt hålla med dig om, Muppen. (Å andra sidan kan jag vara en fruktansvärt tramsig och barnslig kvinna, så ibland har jag nog själv problem med att förstå att jag fortfarande inte är tonåring!!!)  ;=)

 

Men Facebook tycks ju också vara ett alldeles utmärkt redskap att hålla kontakt med nära och kära som befinner sig långt bort, rent geografiskt. Dessutom berättade Tina, att hon fått flera underbara vänner tack vare Facebook. Och det låter ju föga dumt.


Har dock, som sagt, beslutat mig för att avvakta lite med denna grej. Har tills vidare lilla Bloggen att skriva på, den får än så länge tillfredsställa mitt skrivarbehov. Men jag lovar, att om/när jag bestämmer mig för att gå med, kommer jag genast skicka vänskapsförfrågningar både till dig, Tina och dig, Viveka!!!

Av Beatrice F Wik - 25 december 2009 00:30

Lite intressant info från en god vän...

 

Miracle, förressten, nu kommer jag att hålla lite extra koll på männens tummar;=) Men gånger tre??? Det låter alldeles för mycket!

 

STATISTIK OM KROPPEN


av The Miracle 22 december 2009 kl 16:01


- det tar 7 sekunder för maten att komma från munnen till magen
- människans hårstrå kan hålla 3 kg vikt
- längden av mannens penis är lika med längden av hans tumme gånger 3
- lårbenet är lika hård som cement
- kvinnans hjärta slår snabbare än mannens
- på varje fot har vi runt tusen miljarder bakterier
- kvinnan blinkar två gånger oftare än mannen
- vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står


Kvinnor har redan läst färdigt detta mail.
Männen tittar fortfarande på sin tumme.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards