Alla inlägg den 24 december 2009

Av Beatrice F Wik - 24 december 2009 21:12

Matte måste testa nya kameran på mig;).

Men trött är jag  på att hon aldrig tar kortet och på att mitt hus varit fullt av julfirande människor idag...



Nej, nu somnar jag snart! Ta bilden någon gång, sega människa!

Jag sitter ju här så sött...  

Nej, nu skiter jag i det här, rent ut sagt!

Nu går jag!

  

Av Beatrice F Wik - 24 december 2009 20:46

när julklapparna är utdelade...


Äntligen har jag fått fart på min nya kamera, så nu kan jag föreviga varenda liten minut...


Här firar min släkt jul i mitt hem, fast så som bilden är tagen liknar det hela mest ett slagfält av ölburkar, vilket är totalt missvisande. För oss är inte julen alls någon festarhögtid, utan snarare barnens högtid, redan avklarad dessutom, trots att timmen inte är särskilt sen.


Lite roligt, när vi testade min nya kamera, var att mannen på bilden (linslusen, min mosters goe man Carl-Axel;) i princip lyckats komma med på varenda bild... ;=)  

Av Beatrice F Wik - 24 december 2009 07:29


God Morgon, kära Bloggkamrater!


Julafton idag, och det för mig till eftertanke.


Nöjd är jag över att bekänna mig till den kristna religionen. Vad Du än tycker om präster, kyrkan och jag vet inte allt; nog må Du väl erkänna att det kristna budskapet är vackert?!


Här är det inte "Öga för öga, tand för tand!" utan: "Må den som står utan skuld kasta första stenen!"

 

Jag tycker om detta budskap.

 

Är Du själv felfri, min vän?

Jaså inte?! Då kanske Du ska ta och hålla klaffen!?

 

Har sökt och sökt för att finna ett mycket vackert citat, orkar inte igenom hela Bibeln, men har letat på nätet. Någon som vet? Vem pratade Jesus med när han sade följande (Typ.. vet inte om jag minns

citatet ordagrannt...)

 

Jesus blev ju, som vi vet, korsfäst. Tre män blev korsfästa samtidigt. Jesus bredvid en mördare. Vem var han? Detta funderar jag på...

 

I vilket fall som helst sa' han till denne- ungefär, jag minns inte ordagrannt- men som jag minns det var det så här:

 

"Du ångrar det du gjort och du har syndernas förlåtelse. Redan ikväll skall Du sitta vid min faders högra sida."

 

Hjälp, vilka vackra ord!!!

 

Jag kommer att kämpa för det jag tror på.

 

 Det Goda, det Vackra. Sedan får Du tycka som Du vill. Men jag bekänner mig stolt till Den Förlåtande Religionen.

 

God Jul!!!

 

 

 

 

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards