Alla inlägg den 13 december 2009

Av Beatrice F Wik - 13 december 2009 23:59



Nu är det som mörkast. (Ja, det är väl en sanning som knappast lär ha undgått någon levande själ här uppe i kalla Norden...)

Men vet du vad?


Det sägs, att när det är som svartast är gryningen som närmast.


Satt och tittade tillbaka på bilder från sommaren som gick.


Och nu, alldeles snart vänder det. Vi går mot ljusare tider :)


Snart är vi där igen, på sandstranden...

Här är jag och lilla Lucia ;) 



  

Meningen med livet : En sandstrand?



... Och Gabbe i sommarkostym: Det är fotboll, det...

  

Av Beatrice F Wik - 13 december 2009 17:41


Har nu jobbat klart med dotterns Luciatillställning, ska ta tag i nästa jobb nu; mitt ordinära. Ska sätta mig ner och läsa inlämningsarbeten.


Men det är bara kul att vara funktionär på Operan. Ansvarade för åttornas flickor, och de var så trevliga och väluppfostrade, så det var ett rent nöje. Fick ju dessutom höra den vackra musiken en gång till ;)


Hoppas Din lucia varit lika fin som min.

Av Beatrice F Wik - 13 december 2009 02:37


Ska jobba på min dotters luciatillställning imorgon, men lyckas ju- som vanligt inte somna. Tur, då, att man har en hop intressanta bloggar att läsa i natten. Därefter blev jag sugen på att skriva lite. Sedan ska jag försöka få till ett nytt litet möte med den gode John Blund.


Katter är alldeles underbara. Jag har två stycken. Ett syskonpar. Alldeles vanliga "bondkatter" med norsk skogskatt i blodet, vilket dock inte märks särskilt tydligt, för ingen av dem är långhårig eller särskilt "pratig", eller jo.... kanske lite, men det är mest för att jag pratar med dem. Då "svarar" se. Himla intressant. Men jag hade en alldeles gudomligt vacker skogis tidigare och hon "pratade" hela tiden, klättrade i träd och var långhårig. Precis som en skogis ska vara, enligt instruktionsböcker. ;) Så gör inte mina nuvarande :/


De är dock alldeles gudomligt fina i alla fall.


 Fast lite sur är jag... Det måste jag erkänna.


 Igår, när jag skulle bege mig till jobbet upptäckte jag en blöt fläck bredvid min "jobbväska" dvs en skinnväska som rymmer papper i A4-format och böcker (jag är ju, som sagt, lärare och behöver den här väskan, här har jag alla mina prylar; kalender, inlämnade arbeten, handkräm, hårsnoddar, nycklar, plånbok, ja, rubbet...)


Igår, när jag just skulle bege mig till jobbet, som sagt, fann jag en blöt fläck bredvid lilla väskan. Tyckte att det luktade konstigt i bilen och insåg sedan, när jag kommit på plats, att en av mina katter kissat också på lilla väskan.

Slängde axelremmen; det stank av den...


Nu har jag alltså ingen axelrem till väskan, vilket innebär att jag måste börja fundera över att införskaffa mig en helt ny väska. Den är svår att bära annars. Skinnväskor i den storleken kostar runt 1500-2000 kr (Tack för den, lille Kissen;)


Inte nog med det: Kände lukten av urin också i vårt sovrum under dagen. Supersniffade och fann källan; det stank från en liten punkt på överkastet.


Varför?

 Alla djurvänner, Viveca och Nettis m fl.... Varför gör de så här?



Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards