Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Djurvänner: Varför gör de så här?

Av Beatrice F Wik - 13 december 2009 02:37


Ska jobba på min dotters luciatillställning imorgon, men lyckas ju- som vanligt inte somna. Tur, då, att man har en hop intressanta bloggar att läsa i natten. Därefter blev jag sugen på att skriva lite. Sedan ska jag försöka få till ett nytt litet möte med den gode John Blund.


Katter är alldeles underbara. Jag har två stycken. Ett syskonpar. Alldeles vanliga "bondkatter" med norsk skogskatt i blodet, vilket dock inte märks särskilt tydligt, för ingen av dem är långhårig eller särskilt "pratig", eller jo.... kanske lite, men det är mest för att jag pratar med dem. Då "svarar" se. Himla intressant. Men jag hade en alldeles gudomligt vacker skogis tidigare och hon "pratade" hela tiden, klättrade i träd och var långhårig. Precis som en skogis ska vara, enligt instruktionsböcker. ;) Så gör inte mina nuvarande :/


De är dock alldeles gudomligt fina i alla fall.


 Fast lite sur är jag... Det måste jag erkänna.


 Igår, när jag skulle bege mig till jobbet upptäckte jag en blöt fläck bredvid min "jobbväska" dvs en skinnväska som rymmer papper i A4-format och böcker (jag är ju, som sagt, lärare och behöver den här väskan, här har jag alla mina prylar; kalender, inlämnade arbeten, handkräm, hårsnoddar, nycklar, plånbok, ja, rubbet...)


Igår, när jag just skulle bege mig till jobbet, som sagt, fann jag en blöt fläck bredvid lilla väskan. Tyckte att det luktade konstigt i bilen och insåg sedan, när jag kommit på plats, att en av mina katter kissat också på lilla väskan.

Slängde axelremmen; det stank av den...


Nu har jag alltså ingen axelrem till väskan, vilket innebär att jag måste börja fundera över att införskaffa mig en helt ny väska. Den är svår att bära annars. Skinnväskor i den storleken kostar runt 1500-2000 kr (Tack för den, lille Kissen;)


Inte nog med det: Kände lukten av urin också i vårt sovrum under dagen. Supersniffade och fann källan; det stank från en liten punkt på överkastet.


Varför?

 Alla djurvänner, Viveca och Nettis m fl.... Varför gör de så här?



 
 
The Miracle

The Miracle

13 december 2009 14:59


När katter kissar är det för att demonstrera, att de tycker att någonting inte är bra tillexempel.
Kanske de tycker att du är borta mer än vanligt?

Kram

http://abimopectore.bloggplatsen.se

 
The Miracle

The Miracle

13 december 2009 15:15


Ja, ibland går tiden alldeles för fort, och man hinner inte riktigt med själv i allting som händer och sker.
Synd att man inte kunde stanna tiden för ett ögonblick,
när tiden bara rinner iväg.

Med mig är det bra nu, det va nog sömn som fattades för att få bort min huvudvärk.
Ja, promenader brukar alltid fungera som en tankerensare.
Men jag vet inte om jag har sådan stor lust att gå mitt i natten när det är kolsvart ute :-)
Skriva av sig fungerar ju också.

Björnkramar.

http://abimopectore.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

13 december 2009 18:30

Hej sötis!!
Ja, dessa katter! Har själv tre stycken. En av dem Norsk & perser blandning är mellan 12-15 år & hon anser sig vara för fin för att gå i lådan om nån av de andra varit där innan henne, så då sätter hon sig just UTANFÖR lådan :/ Hon gör även så när det är fel sand i lådan.. eller när hon är arg på mig. Har en vän som pratar med djur, så hon har pratat med dem x antal gånger & det är alltid lika intressant. Har själv tränat upp mig lite nu så jag kan prata med dem själv.. men funkar inte alltid =) Men det är så amazing!!!
Va rädd om dig & ha en underbar Måndag!!!
Kram Tina

http://www.tina-livetrhrochnu.blogspot.com

 
Viveca

Viveca

13 december 2009 19:44

Ofta en demonstration, som sagt. Det svåra är att få dem att sluta när de har hittat ett kiss-ställe. Våra kissar inte inne för tillfället, men hanarna var hopplösa när de började bli könsmogna. Nu har de inte ens en låda utan sköter toabestyren ute (bl.a. i grannens vedbod;)). Jag har även varit med om att kattungar kissat på mina fötter när jag sovit, kan vara någon slags kärlekshandling?

Du får försöka ta brottslingen på bar gärning och fya ordentligt. Det finns någon spray som heter Piss-off, som man ska spraya på utsatta ställen. Har inte prövat dock.
Hoppas du får en kiss-fri jul!

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Bea

13 december 2009 21:32

Tack för tipsen! Ska köpa piss-off.

Hihi, den var rolig! Kissa på någon som kärleksförklaring! Don't try this at home!!! ;)

 
Gubbfan

Gubbfan

15 december 2009 09:18

Tja, jag trodde att det hörde till om man vill ha djur innomhus.

http://Gubbfan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards