Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Här sår du din framtid

Av Beatrice F Wik - 8 oktober 2009 00:17


Lilla bloggen har fått ta det lugnt ett tag. Inte så mycket skrivande från min sida. Delvis beror detta på den stationära datorn som varit inlämnad, men nu är tillbaka, dock inte installerad, så jag skriver fortfarande från mannens bärbara. När den är ledig.

 

Sedan är det en fråga om tid. Har jobbat otroligt mycket på kvällarna den senaste veckan, bl a med mina nya kurser. Dessutom är oktober i min familj födelsedagsmånad, så det har varit häcken full, so to say. T o m vännerna har fått kliva åt sidan lite, men jag vet att ni är så förstående... Jag kommer tillbaka!


Har dock, utöver alla "måsten" hunnit med en skön kvällspromenad med Elinor. Lite tid att bara prata. Skönt ibland, när det bara är hon och jag. Gabbe kan ha en tendens att "ockupera" morsan, han är väl som grabbar är mest: Han tar för sig! ;) så det gäller att se upp, så att också Elinor får sitt. Gabriel har dessutom genom alla år varit otroligt "mammig". (Också, kanske, som grabbar i allmänhet, han plockar för sig av kvinnorna Skrattande) Han fyller nio om några dagar, men kan fortfarande säga, när jag en kväll ska iväg på föräldramöte el dyl: " Men jag vill att du ska va' hemma med mig ikväll..." Han vill dessutom att jag ska vara med honom i skolan en dag. Det kommer jag att vara.

 Ska kolla upp i mitt schema när det passar. Jag tror att det är en investering. Var med Elinor en gång per termin i skolan fram till åk tre (sedan ville hon inte ha med mig längre), likadant med Gabbe.


För mig (som jobbar inom skolan) är den här världen så otroligt viktig. Här odlar du din framtid. Inom kunskapernas värld har du nyckeln till livets goda. Här sår du din framtid, din ekonomiska och sociala status, ditt självförtroende, det mesta...


Rätta mig om jag har fel.


 
 
Ingen bild

Gittis

8 oktober 2009 11:29

Bea, ta vara på och känn Dig hedrad för den tid Gabriel vill vara med Dig, tiden går så fruktansvärt fort.

Helt riktigt det Du skriver i sista stycket. Tycker även jag som inte jobbar inom skolans värld.

 
Viveca

Viveca

8 oktober 2009 12:16

Det är bra att få egen tid med varje barn tror jag, även om det inte alltid är så lätt. Tror att yngsta barnet har en förmåga att försöka få mamma för sig själv och också ofta blir mer mammigt än övriga:)
Ha det så bra och stressa inte ihjäl dig!

http://perasperaadastra.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Gull-Britt

8 oktober 2009 16:26

Hej där!
Jag tycker du är en bra mamma, Bea. Du ger dig alltid tid med dem och du har en ängels tålamod.
Jag skulle också vilja hälsa på Gabriel i skolan (Elinor får man väl inte). Passar det och Gabriel tillåter, så följer jag gärna med, när du ska dit, pensionär som man är och har all tid i världen. Nästan.
I morgon åker jag till Trollhättan och hälsar på mina två sista mostrar i livet. 87 och 89 år. Spännande och kul. Jag har inte sett dem på ett tag.
Så ses vi på lördag. Jag kollade med Jan. Han kommer ju också. Det ska också bli kul.
På söndag sjunger vi i kyrkan. Även det är kul.
Vi höres och krama familjen.
Kram på dig!

 
Bea

Bea

9 oktober 2009 00:00


Jaså, det är i Trollhättan du är, Gull-Britt! Har försökt ringa några gånger...

Vill att Du ska veta stt det verkligen värmer, det du skriver. Man gör så gott man kan, men det är inte alltid man känner sig nöjd i alla fall.

Jag tror att Gabriel skulle tycka att det vore JÄTTEKUL om du följde med honom till skolan någon dag! :)
För er bloggvänner som läser är min "styvmor" Gull-Britt pensionerad skolfröken. Snacka om att vi är en lärarklan! ;)

Kram till Gull-Britt och alla andra

http://beabloggar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards