Direktlänk till inlägg 10 oktober 2009

Dags att komma igång igen

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2009 23:11


Min elev med det alldeles bedårande namnet Bea fotograferade mig igår när jag boxade till min kollega i klassrummet. Jag gjorde nämligen detsamma med henne förra veckan (Jonas, dvs min kollega och arbetslagsledare, blev tillboxad också då. Det är inte lätt att vara man bland alla dessa "Beor" ;)


Upptäckte nu att jag nog skulle behöva en ny mobil. Kameran har ju blivit urkass: Det är så bra, tycker jag med mobilkameror, för dessa har man ju med sig i alla lägen... Ska nog önska mig en ny av tomten :)

 

Nåväl. Jag fick värsta endorfinkicken av att boxas. DET VAR VERKLIGEN ROLIGT!!! Så fort jag blir av med mitt halsont ska jag komma igång med min träning igen. Jag har lovat det förut, men det har inte blivit av. Promenerar dock varje dag, men det är inte samma sak. Det här med att anstränga sig är så härligt. Ta i. Kämpa och bli helt slutkörd. Forma kroppen, få snygga muskler. Det känns så skönt att vandra omkring i en vältränad kropp som man är stolt över!


 (Så känns det inte nu, kan jag säga. Även om jag inte är särskilt stor av naturen är det slappt både här och där.)  Nu är jag färdigmoteiverad! Känner verkligen för att komma igång igen! Jag lovar att skriva och berätta när jag blir av med mitt halsont. I samma stund ska jag komma igång. Så, nu kan jag inte komma undan.


Hmm... kanske lite annorlunda med boxning lärare/elever emellan i klassrummen? Vi går en kurs som heter "Stärk dig" och som arbetar med självförtroende, inre och yttre välmående, etc. Jättenöjd är jag. Jag har under energiknippet Stina Björnlod, som håller i kursen, fått sitta ner i skolbänken och ta del av alla övningar som en elev. Det har varit jätteintressant; vilken karismatisk kvinna! I fredags hade vi en självkänsla-övning. Varje kväll ska vi (om vi gör vår läxa ordentligt) skriva ner en "tack-hjälp-bra-lista" och det kommer jag att göra på bloggen om någon nu undrar vad jag pysslar med. Jag kommer att tänka igenom dagen och reflektera över allt som hänt, i syfte att se saker ur en positiv synvinkel- Huvudvikten läggs vid tre ord: hjälp, tack, bra. Läxa ett gör alltså fröken Bea nu, i syfte att öva upp sitt positiva tänkande och sin tro på sig själv. Det där med hjälp. Man ber om hjälp om något. Vem ber man om hjälp?

-Sig själv. Det gäller alltså att ta hand om sig.


Hjälp-tack-bra 091010


  • Hjälp mig att försöka förstå andra människor istället för att bli irriterad på dem.
  • Tack för vi har så varma och fina släktingar och vänner kring vår familj.
  • Bra att jag lyckades fixa ett kalas för barnen idag för släkten som alla verkade nöjda med.

Sov gott i natt. Innan du somnar; tänk över vad du gjort bra idag! Vad har du att va' tacksam för?





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards