Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Omotiverad ilska

Av Beatrice F Wik - 15 oktober 2009 00:23


Usch och fy! Fortfarande är min kropp lika nedbruten. Nu har värken i kroppen övergått till en rejäl förkylning och det tolkar jag som ett gott tecken. När jag har nyst och snorat klart; då är jag nog frisk! :) Är i alla fall piggare idag än igår, så det är på rätt väg. Kommer att vara hemma från jobbet också imorgon, för att snora klart, men jag satsar på att vara på benen igen på fredag.

Jag har utvecklingssamtal då, och dessa är tråkiga att skjuta fram. Föräldern kan ju ha tagit ledigt från jobbet sedan rätt lång tid tillbaka. Satsar på att vara igång igen på fredag. Min nyskilda granne och väninna kom dessutom med förslaget After work på fredag och det lät lockande. Så skönt att bara sitta och prata, prata, prata... Jag måste alltså se till att bli frisk! Kan ju inte ligga så här som en halvdöd sköldpadda hela livet :) Man tar sig rätt långt, har jag lärt mig, med mycket vilja och lite vaselin ;)...

 

Usch, vilken trist sak som inträffade idag! I födelsedagspresent till min dotter köpte jag en skinnjacka, från familjen. Hon var naturligtvis jätteglad för den här. Idag glömde hon den i skolmatsalen, så hon fick lov att hämta den efter skoldagens slut. Och ve och förbannelse! När hon hämtade den visade det sig att någon spottat i den, kastat den på golvet och trampat på den!


Vad tragiskt! Faktiskt inte så mycket, för Elinors (dotterns skull) för jag har nu gjort rent den och den är fortfarande lika snygg. Jag hade dragit öron och hela kroppen åt mig om jag trott att någon gjort så har för att hon varit utstött på något vis, men det vet jag att hon inte är. Jag vet att hon är en starkt socialt begåvad, självsäker och omtyckt tjej, som inte har några som helst problem att skaffa sig vänner.


Däremot blir jag bedrövad för den stackare som gjort något så destruktivt. Vilken stackars ung man eller dam bär på så mycket ilska och destruktivitet, att han/hon tar ut sin icke-provocerade, omotiverade ilska över en skinnjacka som bara råkar hänga kvar i skolmatsalen?! Jättetrist.


Sov gott i natt, go vänner.

 
 
Ingen bild

Gittis

15 oktober 2009 08:49

Bea !

Det är bara att beklaga och inse, att visst är det synd om många barn, de måste bära på mycket elände eftersom de gör på detta sätt. Jag är glad att Du är en så bra och förstående morsa och fixar till det när sådana här saker händer.

 
Ingen bild

Gull-Britt

15 oktober 2009 10:33

Man kan ju tro att det var någon som var avundsjuk för att han eller hon inte har en så snygg jacka. Skönt att det gick att fixa till. Naturligtvis klarar en så stark tjej som Elinor detta, men det är ju tråkigt i alla fall. Krama henne från mig och krya på dig.
Kram på dig också

 
The Miracle

The Miracle

15 oktober 2009 20:08

Det angående min mormor...

Jo, hon kanske förstod, även om vi inget sa.
Ska försöka prata med henne så småningom.
Mm, hon är min skyddsängel. Även om jag inte kan se eller höra henne så hör hon ju alltid mig ändå.

Kram!

http://abimopectore.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Leif

16 oktober 2009 13:00

Stackars Elinor, va synd, vad heter det på värmländska - dretonger, de fattar inte hur illa dom gör. Saras mobil blev stulen på skolan för något år sedan. Givetvis fick hon då inte ha med sig den till skolan men...och hon var otröstlig. Efter några dagar fanns en påse på hennes krok i korridoren och där låg mobilen. Gissa om hon blev glad. Någon, kanske en förälder som hade agerat?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards