Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Beatrice F Wik - 5 oktober 2014 17:05


Jag är inte så förtjust i söndagar.

En massa saker som behöver göras och jag vet inte var jag ska börja.

Har i alla fall fått en del gjort under dagen så nu väntar jag in mitt träningssällskap- om han behagar komma hem i tid, annars åker jag själv.

Jag är som vanligt asocialt lagd och bryr mig egentligen inte så mycket om ifall jag har sällskap eller inte, huvudsaken är att jag får träna, det stör mig inte för fem öre om jag är helt ensam på gymmet och i de där maskinerna. Och sällskap är trevligt men det är inte alltid man får till det med alla tider.

 Det känns lite trist att vara sådan för man känner sig lite som en svikare, vill inte göra någon ledsen men är schemat hektiskt får man liksom ta den tid man har. Annars kanske det inte blir någon träning av över huvud taget.

Hmm... jag behöver komma iväg för sedan väntar kvällssysslorna. OCH TRÄNA VILL JAG!

Yes... Nu har jag bestämt mig. Jag åker å tränar, svikare eller inte.


...Det blev träning, men med bästa sällskapet! Vi åkte till ett gym utan åldersgräns och så tog jag med mig min tonårsgrabb. Känns toppenbra, två flugor på smällen: Jag får träna samtidigt som jag är närvarande mamma och ser till så Grabben får motion med. Ååå, så duktig jag känner mig! :)


(Nu tränar han förvisso en hel del annat med, men det är (förutom orientering som jag hängt med en del på) bollsporter och jag har aldrig varit minsta intresserad av bollsporter. Jag har aldrig gillat att spela varken fotboll, bandy, volleyboll, basket eller någon annan trist bollsport. Jag har ingen fallenhet för dessa sporter och förstår helt enkelt inte nöjet. När vi var unga försökte en väninna få med mig för hon trodde att vi på detta vis skulle kunna ställa in oss hos grabbarna, att de skulle bli impade om vi var duktiga på bollsporter. Inte ens det hjälpte, jag var fortfarande noll intresserad- och grabbarna fick väl skratta åt mig, jag tog den smällen...)


Vi tävlade i rodd och Grabben vann så klart. Nu har vi bestämt att vi ska gymma tillsammans två gånger i veckan... så bra det kan bli, jättekul sätt att spendera tid med sitt barn på! =)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards