Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2014 22:38


Snårig är vinden och det känns trögt.

Trögt trögt trögt. Så tungrott.

Känner tröttheten så tydligt i varje liten del av mig- men jag får inte ge upp.

Får bara inte ge upp.

Jag har gått vidare trots att rädslan bitit som is, jag har trott att den ska förlama mig men jag har alltid vunnit i slutet.

Till slut har jag vunnit, för jag har aldrig gett vika. Jag har segrat över rädslan, jag har rest mig igen, på något konstigt sätt har jag funnit min väg tillbaka- trots att jag själv många gånger trott att allt redan var förbi.

Och jag kan inte skrika ut min frustration- det skulle inte hjälpa. Kan inte be om medvind- är på tok för luttrad.

Det skulle ändå inte spela någon roll.

Jag måste bara fortsätta simma, för stannar jag nu är allt förstört. Stannar jag nu så sjunker jag.

Men jag känner min styrka, jag har har gjort det här förut och jag måste bara vidare; jag måste ta mig uppför, fast det gör ont.

Även om det gör ont kan jag inte känna efter, jag vet ju att det vänder. Det vänder det vänder det vänder.

Måste bara hålla ut.

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards