Alla inlägg den 19 oktober 2014

Av Beatrice F Wik - 19 oktober 2014 22:30


Bacillhelg till ända.

Streptokocker och sjukhusbesök, penicillin.

"Du har fått en barnsjukdom" sa läkaren.

Och jag är den som lättast blir sjuk, av mig och barnen. Underligt men sant. Jag är ofta sjuk, har lågt immunförsvar. Det är svårt när man hela tiden simmar med näsan nätt och jämnt över vattenytan. Det finns inga marginaler, jag kan tydligt känna att "nu är det för mycket" men det finns inget jag kan skala bort.

Bara acceptera situationen som den är. Försöka ta mig tid för återhämtning, tid till det JAG vill, inte det jag måste. Träffa härliga människor, folk som ger mig kraft, gör mig glad. Försöka hålla ansiktet i solen, försöka uppskatta det jag har, försöka skratta och ha j-igt roligt.

Det ska göra mig frisk. Det och den antibiotika jag fått.

               

Ps: Ett dygn efter att jag skrivit inlägget upptäcker jag rubriken!!!

Tjusigt...

Jag spar det, det lät spanskt... "macill"  =)

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards