Alla inlägg den 15 oktober 2014

Av Beatrice F Wik - 15 oktober 2014 21:49


Apropå nationaliteter (se nedan) så är två av mina bästa väninnor födda utomlands. En i Frankrike och en i Kurdistan. Bland de finaste av fina tjejer, vad vore man utan sina vänner?

Jag kände verkligen behov av att diskutera ett problem med en av dem igår. (Vi kvinnor är experter på att diskutera problem... haha... kom att tänka på en låt, minns inte nu vad han heter som sjäng för Carina Berg "Jag älskar att lyssna på problem") :)

Nåväl... Ingen av oss har oceaner av tid till förfogande, så min väninna föreslog att hon skulle komma och hämta upp mig halv åtta. På så vis skulle vi få en 25 minuter lång pratstund i bilen, innan vi skulle vara framme vid vårt jobb. När jag klev ur bilen i Grums hade jag ännu inte fått fram mitt problem, vi hade babblat om allt möjligt annat men det gjorde ju ingenting eftersom vi också hade 25 minuter på hemvägen.

"Du förresten... Vad var det du ville prata om?" frågade väninnan när jag klev ur bilen- hemma.

Vi hade alltså suttit och bubblat i två gånger 25 minuter utan att beröra kärnan... jag är expert på att fördriva tid, tiden rinner mellan mina fingrar som sand om jag inte är vaksam.

Vilken tur att jag får en ny chans på vägen till Grums imorgon igen!

Och vilken tur jag har som har en sådan underbar vän... som vill lyssna, körande fram å tillbaka mellan Karlstad och Grums.     

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards