Alla inlägg den 25 oktober 2014

Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2014 23:47

Novemberlov.

Jag som är lärare får några dagar i alla fall, har inte hela veckan ledig men i alla fall liiite tid till mys.

Har sett den här filmen två gånger och tror jag ska se den igen. Så som i himmelen.

Kay Pollak regissör.

Michael Nyqvist har en av huvudrollerna.

Det kan med andra ord inte bli så mycket annat är bra; jag älskar vekligen Nyqvist som skådespelare, han har något härligt sexigt manligt över sig.


Såg för övrigt Min så kallade pappa på bio nyligen, där han också har en av huvudrollerna- som frånvarande far. Också en film att rekommendera! Filmen fick mig bokstavligen att gråta vid ett tillfälle.

Kort sagt handlar den om en gravid kvinna som söker en relation med en far som fullkomligt skitit i henne. Hon separerar från barnets far under graviditeten, och allt i hennes liv tycks under en stund falla samman- allt utom den trygghet hon finner i sitt jobb med eleverna i skolan.

Hon kommer in på förlossningen- ensam och ber barnmorskan att inte tycka synd om henne (där brast jag).


En film där i alla fall jag fick ett tydligt budskap om att livet inte riktigt blir som man tror alltid, men vi människor är starkare än vi kan föreställa oss och vi klarar det mesta. Att rekommendera, som sagt.


Och ovan en underbar låt... Också en favorit för mig: Gabriellas sång.

Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2014 21:18


... ställa om klockorna i natt!

Något positivt i mitt liv just nu: Det känns som  om man kommer få en timme mer per dag, det här passar mig.

Jag som just grubblat över denna j-a ekvation. Det känns som om jag fått en hundralapp som ska räckas till alla möjliga dyra saker. Så upplever jag dygnen, veckorna. Som om jag fått en vecka där sååå mycket ska in. Saker som egentligen skulle behöva ta mycket längre tid, men det går inte.

Detta är mitt eviga dilemma... Undrar om jag någonsin kommer att tycka att tiden är nog?

Jag kräver rätt mycket egentid nämligen, för att få balans.

Det gick att trycka in alla möjliga saker innan jag blev utbränd. Då fattade jag inte att jag lekte med elden.

Nu vet jag. Jag behöver tid att bara vara. Ja, vem behöevr inter det?


Nu får jag i alla fall en timme mer per dag, känns det som, me like.

...Och så ska vi se om hela inlägget publiceras den här gången...

Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2014 19:03


Jag fick ta bort ett helt inlägg då bara hälften publicerades, det blev avklippt... ;(

Sååå sur jag blir!!!

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards