Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

Filmtips

Av Beatrice F Wik - 25 oktober 2014 23:47

Novemberlov.

Jag som är lärare får några dagar i alla fall, har inte hela veckan ledig men i alla fall liiite tid till mys.

Har sett den här filmen två gånger och tror jag ska se den igen. Så som i himmelen.

Kay Pollak regissör.

Michael Nyqvist har en av huvudrollerna.

Det kan med andra ord inte bli så mycket annat är bra; jag älskar vekligen Nyqvist som skådespelare, han har något härligt sexigt manligt över sig.


Såg för övrigt Min så kallade pappa på bio nyligen, där han också har en av huvudrollerna- som frånvarande far. Också en film att rekommendera! Filmen fick mig bokstavligen att gråta vid ett tillfälle.

Kort sagt handlar den om en gravid kvinna som söker en relation med en far som fullkomligt skitit i henne. Hon separerar från barnets far under graviditeten, och allt i hennes liv tycks under en stund falla samman- allt utom den trygghet hon finner i sitt jobb med eleverna i skolan.

Hon kommer in på förlossningen- ensam och ber barnmorskan att inte tycka synd om henne (där brast jag).


En film där i alla fall jag fick ett tydligt budskap om att livet inte riktigt blir som man tror alltid, men vi människor är starkare än vi kan föreställa oss och vi klarar det mesta. Att rekommendera, som sagt.


Och ovan en underbar låt... Också en favorit för mig: Gabriellas sång.

 
 
deleted

deleted

26 oktober 2014 01:36

hej bea!!!! Nu kommer jag hit efter nattklubben igen har så jävla svårt och somna när jag e på lyran hela rummet snurrar när jag blundar!!!!! men man får skylla sig själv ha ha. :)Åh vännen min du är en så stark kvinna, jag vet att du inte haft de lätt alla gånger men du kommer alltid ut helskinnad. Stå på dig !! Vilken jävla dåre jag mötte förresten ikväll ! Berättar imorn, kramisar sara

http://undefined

Beatrice F Wik

26 oktober 2014 13:22

Hahah!!! Du har deletat avsändaren dessutom! =) Var nog trött igår, du...
Hoppas ni hade kul!

Ska ni ut och svänga på benen till helgen följer jag nog med, känner för att komma ut å träffa folk... kan inte sitta här å ruttna, el hur?

Vi höres, kramar

 
luvcatz

luvcatz

26 oktober 2014 21:48

älskar Nyqvist o den filmen :)
Tack för tipset, något att kolla in i höstmörkret dåh

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

26 oktober 2014 22:31

O ja! Han är underbar!
Absolut. Jag gillade den. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards