Alla inlägg den 30 oktober 2014

Av Beatrice F Wik - 30 oktober 2014 22:26


Jag vet inte hur jag bära mig åt för att inte alltid tycka att jag har alldeles för mycket runt mig.

Jag vet att det är så här folk har det, men jag är typen som sällan får långtråkigt, hur jag än gör så har jag full fräs och det är min lediga tid som stressar mig mest. Och jag har alltid varit mer eller mindre lagd så- men när jag var yngre vågade jag inte erkänna det för mig själv eller andra, då skulle jag i princip ha blivit idiotförklarad, och det blir jag säkert nu med, när jag skriver det här. Skillnaden är bara att nu mera bryr jag mig inte så mycket.

Jag skriver för att få utlopp för min frustration över att min tid är för kort.

Men alla har ju lika mycket tid... jag gör ju fel på något sätt som inte får den räcka till till allt jag känner att jag måste göra.

Nu har jag novemberlov och har sparat mycket till lovet. Saker som bör göras hemma och med barnen och människor jag bör hälsa på och ta mig tid till. Detta trots att jag helst av allt önskar mig lugn och ro. Jag drömmer om obokad tid, ensamma promenader, jag drömmer om stillhet. Träna. 

Träna har jag hunnit med både idag och igår, så det är jag hemskt nöjd med. Mycket positivt. Extra nöjd är jag när jag gör det tillsammans med min son så att vi kan vara nyttiga och umgås samtidigt.

Men nu har jag huvudvärk av stress. Det här känns inte bra. Vad f-n ska jag göra?

Dra i bromsen och bara säga: "Nej, nu ska jag vara ensam och göra det JAG vill."

Vilken svår balansgång!

Folk blir så klart ledsna om jag prioriterar bort dem. Hemmet och barnen måste skötas och få sitt.

Så kanske borde jag ändra inställning. Men hur gör man?

Hur gör man för att som en del andra tycka att ensamhet och stillhet är tråkigt?

Jag hör många som tycker att det känns tragiskt att sitta ensam en lördagkväll, för mig är det en favorit- lyx på hög nivå och jag förbannar mig själv om jag tackat ja till en tråkig fest jag inte alls känner för att gå på (så känner jag dock INTE för helgens 50-årsskiva... det ska bli sköj), när tiden är så dyrbar.

Jag har ju uppenbarligen svårt att få till det, tiden räcker aldrig till!

Blä. Sur.   

Jag är ett trotsigt barn som inte vill.


Ps... Nu tänker väl någon klok person att jag är underlig som har tid att sitta här och blogga, när jag är stressad. Då ska jag be att få tala om att det här är en antistressmedicin utan dess like. Att skriva är en enormt fin terapi för mig. Jag kan ofta SKRIVA bort huvudvärk (fast just idag lyckades jag inte- tyvärr).

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Skapa flashcards