Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

Macillhelg till ända

Av Beatrice F Wik - 19 oktober 2014 22:30


Bacillhelg till ända.

Streptokocker och sjukhusbesök, penicillin.

"Du har fått en barnsjukdom" sa läkaren.

Och jag är den som lättast blir sjuk, av mig och barnen. Underligt men sant. Jag är ofta sjuk, har lågt immunförsvar. Det är svårt när man hela tiden simmar med näsan nätt och jämnt över vattenytan. Det finns inga marginaler, jag kan tydligt känna att "nu är det för mycket" men det finns inget jag kan skala bort.

Bara acceptera situationen som den är. Försöka ta mig tid för återhämtning, tid till det JAG vill, inte det jag måste. Träffa härliga människor, folk som ger mig kraft, gör mig glad. Försöka hålla ansiktet i solen, försöka uppskatta det jag har, försöka skratta och ha j-igt roligt.

Det ska göra mig frisk. Det och den antibiotika jag fått.

               

Ps: Ett dygn efter att jag skrivit inlägget upptäcker jag rubriken!!!

Tjusigt...

Jag spar det, det lät spanskt... "macill"  =)

 
 
Gubbfan

Gubbfan

20 oktober 2014 23:53

Det finns ett bra medel för att slippa att vara sjuk och stärka försvaret mot bacillusker.
Det är vitlök eller i brist på vitlök vanlig gul lök.
Det hjälper garanterat!
Finns inte en människa som törs komma närmare dig än tio meter och du blir aldrig smittad

Men du kanske skulle prova en hård smörgås med smör och hackad rå lök till kvällsteét. Det stärker imunförsvaret och lukten hinner gå ur till nästa morgon

http://Gubbfan.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

21 oktober 2014 23:29

Tack för tipset!
Hahah! Aldrig smittad och lär nog heller aldrig bli pussad! =)
Kanske enklast så...

 
Ingen bild

sara

21 oktober 2014 23:46

Hej sötnos ! Tänkte kolla om allt är väl me dig men så var det inte !!!!! <3stackars lilla, krya vännen ! tänker på dig <3<3 kramis sara

Beatrice F Wik

22 oktober 2014 21:54

Hej vännen!
Det är inte så farligt som det låter, kunde vart värre. =(
Hoppas du är frisk iaf!!!
Kram

 
Annie

Annie

23 oktober 2014 12:51

Hej Bea! :-)

Trist med baciller och sjukdomar :-( Hoppas du mår bättre nu iaf!
Jag brukar också ha rätt lätt att dra på mig sjukdomar och baciller men nu har jag klarat undan sånt ett tag .. peppar peppar ;-)
Kanske träningens förtjänst ;-)

Kram!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

23 oktober 2014 23:46

Skönt att höra Annie!
Kan va träningen, ja...
Kanske ditt positiva tänk också!=)
varm kram

 
luvcatz

luvcatz

23 oktober 2014 15:22

usch krya på dig, hade halsfluss o frossa på semestern, då var penicillin guld värt :)

Efter mörker kommer ljuset o vi starka kvinnor vänder på det när vi minst anar det, ha en fin dag <3

http://luvcatz.bloggplatsen.se

 
luvcatz

luvcatz

23 oktober 2014 15:24

usch krya på dig, hade halsfluss o frossa på semestern, då var penicillin guld värt :)

Efter mörker kommer ljuset o vi starka kvinnor vänder på det när vi återigen känner för det, ha en fin dag, kraaam

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

23 oktober 2014 23:45

Tack fina!
Så tråkigt, på semstern å allt... ;(

Ååå... älskar läsa det du skriver: "Vi starka kvinnor vänder på det när vi känner för det" Härliga luvcatz! :)

Så är det: Ett-tu-tre har vi blommat upp igen, färgstarka å vackra... å ingen har hunnit med att fatta vad som skett, hahah! =)

Kraaam på dig goa vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards