Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Måste bara hålla ut

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2014 22:38


Snårig är vinden och det känns trögt.

Trögt trögt trögt. Så tungrott.

Känner tröttheten så tydligt i varje liten del av mig- men jag får inte ge upp.

Får bara inte ge upp.

Jag har gått vidare trots att rädslan bitit som is, jag har trott att den ska förlama mig men jag har alltid vunnit i slutet.

Till slut har jag vunnit, för jag har aldrig gett vika. Jag har segrat över rädslan, jag har rest mig igen, på något konstigt sätt har jag funnit min väg tillbaka- trots att jag själv många gånger trott att allt redan var förbi.

Och jag kan inte skrika ut min frustration- det skulle inte hjälpa. Kan inte be om medvind- är på tok för luttrad.

Det skulle ändå inte spela någon roll.

Jag måste bara fortsätta simma, för stannar jag nu är allt förstört. Stannar jag nu så sjunker jag.

Men jag känner min styrka, jag har har gjort det här förut och jag måste bara vidare; jag måste ta mig uppför, fast det gör ont.

Även om det gör ont kan jag inte känna efter, jag vet ju att det vänder. Det vänder det vänder det vänder.

Måste bara hålla ut.

 
 
Annie

Annie

17 oktober 2014 16:56

Ja håll ut och fortsätt simma framåt! :-)
Både starkt, sorgligt och fint skrivet av dig Bea :-)

Hur är det med dig?

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

17 oktober 2014 22:19

Tack för det, vännen!

Jo, det går an. Men jag känner att livet är lite trögt emellanåt, önskar ibland att allt bara lite lätt skulle flyta på. Jag är rätt trött faktiskt.

Men jag vet, som jag skrev... att det vänder. Ibland måste man helt enkelt bara försöka så gott man kan att vara stark och streta på.

Kramar (hjärtat försvinner hihi... Du å jag å bloggplatsen =) så jag skriver det) : *hjärta*

 
Ingen bild

Anders Wiklund

18 oktober 2014 23:02

Det var fint och sorgligt skrivet. Jag tror jag vet hur du känner. Fast just nu flyr jag mina mörka skuggor med något som kan likna ett missbruk. Jag vet det kommer slå tillbaks men jag har bestämt att sluta tänka för mycket framåt utan vara i nuet, det kanske funkar. Kan du också ibland känner att du måste kämpa för mycket, önskar lite mer medlut i livet.

Beatrice F Wik

18 oktober 2014 23:14

Tack för det!

Ja, det gäller att hålla ansiktet i solen, så ser man inte skuggorna sägs det.
Men det känns lite tungt nu, just hemkommen från vårdcentralen med penicillin dessutom, har streptokocker. Medlut... jaaa, snälla kom till mig! :)

Och jodå... jag kämpar för rätt mkt. Men jag är nog rätt van, har det där i blodet, jag har aldrig förväntat mig att få ngt gratis i livet, ibland blir man lite trött bara...

Önskar dig en fortsatt trevlig helg, du verkar va en fin människa! :)
Och tack för din kommentar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards