Direktlänk till inlägg 7 oktober 2014

Trött

Av Beatrice F Wik - 7 oktober 2014 23:08

Jag har varit så trött, så trött idag.

Nu väntar den mysiga men något sega årstiden. Grått grått grått. En stor utmaning att hålla sig pigg! Jag kickar så rejält på solljus, och nu betalar kroppen tillbaka.

Det märks att vi i grunden bara är grottmänniskor. Vi skulle ju inte använda så här mycket tid till arbete vid den här årstiden. Nu skulle vi vila mera. Men nu är vi inte grottmänniskor längre.

Morgnarna är ju riktiga plågor. Jag klev in i kafeterian på mitt jobb i dag, där jag dricker mitt morgonkaffe, med värk i kroppen. Några killar tittade till: "Vad är det Bea?" med röster så milda att jag kunde smält av värmen och bara det gjorde mig förvisso mycket piggare. Jag visste inte att det syntes så väl... men jag har det tufft med mina morgnar.

Mina trötta morgnar... Jag får verkligen ta i för att väcka kroppen och kommer upp först med mycket möda och stort besvär. Några damer satt idag och klagade över att de vaknar allt tidigare på morgnarna som konsekvens av stigande ålder. "Vid fem" sa den ena. 

Huuu... det gäller inte mig. Evig tonåring där.

"Men gå och lägg dig i tid då korkskalle!!!". Förstår tanken. Men det går inte. Jag får vackert kliva upp igen om jag går till sängs för tidigt. Jag har verkligen inte den rythmen, har aldrig haft.

  

 
 
Annie

Annie

8 oktober 2014 12:50

Samma här Bea ;-) Jag är kvällspigg och morgon trött .. ;-)
Minns förut när jag jobbade ( inom vården ..) och började då ofta mina pass tidigt på morgonen. Började ofta jobba 07.00-gick då upp vid 05-05.30 hua vad trött jag var då .. ;-)

Hoppas du får en bra dag på jobbet! ;-)

Kram<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

8 oktober 2014 23:48

Hmmm... jobbigt Annie =(
DET är tidigt!!!

Kram kram

 
luvcatz

luvcatz

9 oktober 2014 22:12

Ja, tröttheten är värst. Nu ere fullmåne oxå, vem kan lägga sig tidigt då?

http://luvcatz.bloggplatsen.se

Beatrice F Wik

9 oktober 2014 23:30

Exakt... Tröttheten är jobbig.
Sitter här och kurar jag, i höstrusket, med stearinljus, snart blir det sängen men inte riktigt än...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice F Wik - 16 oktober 2015 21:15

  Jag kommer nog aldrig kunna bära en vigselring igen. En tung guldringar på mitt vänstra ringfinger.  För erfaren, för frihetsälskande, för självständig. Jag har erfarenhet av både katter o hundar i mitt liv. Det finns en jättestor skillnad i ...

Av Beatrice F Wik - 10 oktober 2015 22:15

  Tänk att jag såg det på en sekund. Jag såg när du kom- som jag väntat. Fast jag visste inte innan att det var du. Att det var dig jag väntat på. Men du klev in- och jag bara visste, jag såg det i dina ögon, nästan som om det stod skrivet. ...

Av Beatrice F Wik - 30 september 2015 16:45


  Ikväll blir det lite firande av min vackra fantastiska dotter. !8 år av kärlek.    Jag är så glad och stolt att få vara hennes mamma, men jag kan inte förstå vart tiden tagit vägen. Hon fyller inte exakt idag även om vi firar lite nu- utan...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:45

    Tiden har gått. Det var tungt det där.. som jag fastnat för dig. Men jag väcker inga lik, det skulle bara vara destruktivt. Ser fram emot nya roligheter, med nya förmågor- nya inressanta människor =)   ...

Av Beatrice F Wik - 19 september 2015 23:00

      Hej igen! :) Länge sedan jag var här, på bloggplatsen.   Lite Eurythmics kanske? "När morgondagen kommer och du kommer att behöva någon att lita på."     ...

Presentation


-beabloggar-
Av Beatrice F Wik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Annat språk


Ovido - Quiz & Flashcards